Automatisering

Behalve "gewone" websites, al dan niet aangestuurd door een Content Management System (CMS), heeft Van der Westen ICT ook diverse andere "web-based" systemen gemaakt. 

 

Autovolgysteem

Voor een regionaal autobedrijf dat veel auto's inkoopt en importeert, maakte ik een systeem waarin ze hun aangekochte auto's konden volgen. In het systeem konden eventuele schades of ontbrekende accessoires worden bijgehouden. Ook de inkoopprijs, verkoopprijs en de kosten van schadeherstel waren zo direct inzichtelijk. De bijbehorende documenten konden ook bij de auto worden opgeslagen.

Autovolgysteem 1
Autovolgysteem 2
Autovolgysteem 3
Autovolgysteem 4
Autovolgysteem 5

 

Prijslijstsysteem

Veel groothandelsbedrijven in de AGF-sector (aardappelen, groenten, fruit) sturen dagelijks naar al hun potentiële klanten per e-mail een lijst met de actuele beschikbaarheid en prijzen van hun producten. De AGF-handel is een erg internationale handel dus deze lijsten worden ook naar klanten in het buitenland gestuurd. Ook kan het zijn dat niet voor alle klanten dezelfde prijzen gelden, maar dat er voor sommigen een korting of opslag wordt berekend.

In het prijslijstsysteem dat ik heb ontwikkeld kan per ontvanger worden ingesteld in welke taal deze de prijslijst moet ontvangen en of de prijzen moeten worden aangepast.

 

Klantenbeheersysteem

Als dienstverlener heb je te maken met klanten die diverse diensten af kunnen nemen, die terugkerend worden gefactureerd. Het is daarom van belang om goed bij te houden welke klanten op welk moment moeten worden gefactureerd voor welk bedrag. Ook is het goed om afspraken vast te leggen. Voor andere bedrijven kunnen weer andere zaken van belang zijn, maar een goede administratie van je klanten en contactpersonen is altijd noodzakelijk.

Voor diverse bedrijven - waaronder voor mezelf - heb ik systemen gemaakt om klanten en klantcontacten vast te leggen. Omdat het systeem volledig kan worden aangepast en ingericht naar de wensen en eisen van de klant, kan het erg gebruiksvriendelijk worden gemaakt. Standaardsystemen zijn vaak erg uitgebreid en nooit precies toegespitst op je eigen werkwijze, waardoor het gebruik ervan omslachtig kan aanvoelen. Dat probleem heb je bij een op maat gemaakt systeem niet.